13 Eylül 2011 Salı

Cezayirli Kız

Uzun bir ara resimle ilgilenmedim. Çalıştığım yerde işlerin yoğunluğundan, daha sonra ise evlilik hazırlıkları derken elime fırça almadım. Sonra iş hayatıma bir süreliğine son verme kararı alınca resim ile ilgilenmeye başladım yeniden. Geçmiş çalışmalarıma baktım ve sürekli şişe, elma, biber, bardak vb objeleri çizmekten bıkmış olacağım ki farklı bir çalışmaya el atmak istedim. Yine takip ettiğim kitapta bulunan bir örnek çalışmayı izleyerek orjinali Andre Derain'e ait olan bir çalışmayı resmettim. Reprodüksiyon diyemeyeceğim çünkü aslına hiç benzemedi. 
Cezayirli Kız, 30x40 cm tual üzeri yağlı boya
Derain fovistler olarak bilinen bir akıma önderlik eden sanatçılardan biridir.  Tual üzerine sürülen renkler adeta tüpten çıktığı gibi kullanılıyor ve bu şekilde görselliğe oldukça hitap ediyor. Derain ayrıca resmedilecek öznelerin formlarını çizgiler ile belirlenmesiyle karakterize olmuştur. Cezayirli Kız resimi de bunun tipik bir örneğidir. 
Benim yaptığım resim Derain'in çalışmasına hiç benzememesine rağmen, ben beğendim kendi Cezayirli Kızı'mı. Daha genç görünüyor, daha yuvarlak yüz hatlarına sahip oldu. Renkler konusunda da orijinal çalışma ile renk farklılıkları mevcuttur (Derian'in kullandığı renkler bende mevcut olmadığından renkleri harmanlayarak elde etmeye çalıştım). Ama kuşkusuz Derain'in çalışması çok daha çarpıcı. Benim bu çalışma hakkında ki düşüncelerime teselli diyelim...Cezayirli Kız çalışmasını Mayıs 2011'de tamamladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder