12 Eylül 2011 Pazartesi

Nasıl başladım

Resime ilgim her zaman vardı. Hayranlıkla izlerdim tabloları, nasıl yapıyorlar diye iç geçirirdim. 2008 yılında, işsiz olduğum bir dönemde, sonrasında evlendiğim sevgilimin desteğiyle ilk yağlı boyalarımı aldım. Yeni başlayanlar için satılan set halinde bir kutu boya, palet, birkaç küçük ebatlı tual, fırçalar, tiner, masa üstü şövale...kendimden geçmiştim... ve başladım. İçimden geldiği gibi fırçayı tualin üzerinde gezdiriyordum, renkleri birbirleri ile karıştırıp, bilinçiszce ama büyük keyif ile resim yapıyordum. Karşıma bir şişe koyup onu resmetmeye başladım ilk. Sonra şişenin yanına bir elma, diğer yanına da üzüm taneleri...baktım arkası boş kaldı, pencere çizdim. Kalın mor perdeleri olan. O kadar kalın oldu ki perdeler, perdeler mi ön tarafta şişe mi karıştı. O gece duyduğum keyf bambaşkaydı ama.
Sonrasında, bir iki teknik öğrenmek için bir kitap edindim. Yeni Başlayanlar İçin Yağlı Boya, Francisco Asensio Cerver, Literatür Yayınları. Bu kitap ile yağlı boyanın tual üzerinde nasıl davrandığı, renklerin karıştırılması, ışık gölge tanımlamaları, fırça teknikleri gibi bir çok teknik öğrendim. İlk çalışmalarımı bu kitapta yer alan örnekleri inceleyerek yaptım. 

Nar, 18 x 24 cm pres tual üzeri yağlı boya

Üstte yer alan resim ilk natürmort çalışmalarımdan. 19 Aralık 2008 tarihinde resmedip fotoğrafladım. Abim çok beğendi, bende kendisine hediye ettim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder