8 Kasım 2013 Cuma

Bir Balık Hikayesi

Çocuklar için yayın hazırlama çalışmalarım tüm hızıyla devam ediyor. Yayın evlerine gönderdiğim ilk kitabımdan henüz bir haber çıkmadı ama ben yılmıyorum ve aklımdaki projelerimi hazırlamaya devam ediyorum.
Bir yaz akşamı balkonda otururken aklıma birden bir hikaye geldi. Pek sevilmeyen bir balık olan Mığrı'nın hikayesi. Kağıda döktüm hikayeyi. Sonra da resimlerini çizmeye başladım. Uzun süre bu hikaye kitabı siyah beyaz resimlerle çalışma defterimde kaldı. Önceleri el ile renklendirmeyi düşündüm. Bir iki deneme yaptım hatta. Ama farklı boyalar ile yaptığım denemelerin hiç biri beni tatmin etmedi. Dijital renklendirmeye karar verdim...
Photoshop diye mucizeler yaratan bir program var! Benim photoshop bilgim tabi ki renklendirmek için yetersizdi. Ama bazen bilgi çöplüğü olan internet üzerinden photoshop hakkında çok faydalı bilgiler edindim. Sen neymişsin photoshop! 

Bu ilk denemem değil tabi ki. Önce tek tip fırça ile gölgeler yaptım ama istediğim sonucu elde edemedim. Renkleri değiştirdim, gölgeleri farklılaştırdım ama yine de beni çok rahatsız eden unsurlar vardı. Sonra biraz daha çalıştım. Farklı fırçaların ne gibi efektler verdiğini, fırçaların özellikleri ile neler değiştiğini öğrenince istediğim sonucu elde ettim. Bence gayet güzel görünüyor :)
Hikayenin tamamı resimlendirildi. Henüz boyama çalışmalarım devam ediyor. Ama ilk sayfalarımı bitirmenin getirdiği bir heyecan ile sizlerle bu çalışmamı bir an önce paylaşmak istedim.
Ve tabi ki bu kitabı da bitirince diğeri gibi yayın evlerine görücüye çıkacak... Aklımdaki projeler bitmek bilmiyor. 
Yeni fikrimi kağıda dökmek için sabırsızlanıyorum...:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder