28 Aralık 2013 Cumartesi

Down Sendromu

Bugün facebook'ta gezinirken tesadüfen bir sayfaya ulaştım. Ulusal Down Sendromu Derneği'nin sayfasına. Çok duygulandım. Geçtiğimiz yıl hamileydim. Hamileliğim süresince bebeğime down sendromu teşhisi konuldu. Amniyosentez önerildi ancak ben bebeğimi kaybetmek istemediğimden bu senteze sıcak bakmadım. Çok zor ve yorucu bir dönemdi. Sonunda eşimle birlikte bu bebeği her ne şekilde olursa dünyaya getirmeye karar verdik. Benim bebeğim down sendromlu değil. Ancak benim kızım, bizler, sizler kadar şanslı olmayan binlerce çocuk, insan var ülkemizde.
Bizim köyde bir amcamızın kızı var. Adı Bahar. Down Sendromlu. Küçüklüğümde binlerce hikaye duydum onunla ilgili. Yok ilk çocuk olarak doğmuşta, kız olunca babası çok üzülmüş te, sonra hastalanmış bebek ve down sendromlu olmuş. Hikaye bunlar tabi ki. Down Sendromu kromozomal bir fazlalıktan kaynaklanıyor ve anne karnında oluşuyor. Ta ilk günden. Bir hastalık değildir. Genetik bir bozukluktur. 

Hamileliğimde çok etkilenmiş olmamdan kaynaklanıyor sanırım, down sendromlu çocuklara karşı özel bir ilgim var. Bu nedenle bu sayfayı özel olarak inceledim. Dernek İzmir'de ve Down Sendromlu çocukların eğitimleri ile çalışmalar sürdürmekte. Eğitim materyallere ihtiyaç var elbette. Dernek tamamen gönüllülük üzerine kurulduğundan ve belirli sponsorları olmadığından biz duyarlı insanların yardımları ile eğitim materyalleri temin ediliyor.
Kendi adıma naçizane bir yardımda bulundum. Ancak benim küçük katkım yetmez elbette. Bu nedenle blogumda bu durumdan bahsetmek istedim. 
Çok değil belki bir öğle yemeği ücreti ile bir çocuğun topluma katılmasını sağlayabiliriz. Herkes duyarlı olursa down sendromlu çocukları toplumdan dışlamak yerine onları aramıza alabiliriz. Unutmayalım, Down Sendromu genetik bir bozukluktur ve tesadüfen bir fazla kromozomun bulunmasıyla oluşur. Bu tesadüf herkese rastlayabilir...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder