19 Mart 2014 Çarşamba

Gelenekselden Günümüze

Tipik bir Türk mahallesi düşünün. Günümüzü yansıtmayan ama geçmişte bu topraklarda yetişen hemen herkesin aşina olduğu bir mahalle. İki bilemediniz üç katlı binalar, mahallenin olmazsa olmazı bakkalı, kıraathanesi, kasabı ve daha nice esnafı. İlerde bir okul vardır, mahalleli çocuklarını yürüme mesafesinde ki o okula gönderir. Komşuluk vardır o mahallede. Esnaf birbirini tanır, mahalle sakinleri yolda birbirlerini görünce selamlaşıp iki kelam ederler. Çocuklar sokakta top oynar. Yaşlı bir teyze pazar arabasını peşinden çekerken bir diğeri camdan bakkala sepet salarak iki ekmek ister. Müezzin minareye çıkmıştır ezan okumak için. Kimi abdest almak için davranır, kimi ise gazetesini okumaya devam eder. 
Hoşgörünün yok olmadığı bir mahalle vardır. Yüzlerden tebessümün eksik olmadığı bir mahalle... O mahalle büyük şehirlerde kayboldu belki ama bir yerlerde hala yaşadığından eminim. Ben o mahalleyi kağıda dökmek istedim. Uzun süredir de bunun üzerine çalışıyorum. Şekillenmeye başladı :)
Kendimi çizimlerime adadığım bir gece daha...  
Yapboz edası ile parça parça çizip sonradan birleştirmeyi tasarladığım projem üzerinde çalışıyorum. İlk sayfanın çizimlerini elde tamamladım. Balık Hikayesi'nde yaptığım gibi özenle taradım ve bilgisayara aktardım. Birleştirme aşamasına geldiğimde ise dijital dünyası bana resmen işaret parmağını sallayarak "öyle kolay değil bu işer" dedi. 
Hakikaten öyle kolay değilmiş bu işler...
Sorun şu ki, çizgi kalınlıkları farklılaştı. Detaylı çizebilmem için büyüterek çizdiğim çizimi bütüne eklemek istediğimde photoshop programında "scale" (ölçeklendirme) ile küçültmem gerekiyordu. Ancak bu işlemi yapınca çizgi kalınlıkları da küçüldü. Çizimi bütüne yerine oturttuğumda ise hoş olmayan bir görüntü çıktı karşıma. Kalın çizgiler ve ince çizgiler...
Hadi dedim vektörel çalışayım. Pixel ile sıkıntı oluyor. Çok anlıyormuşum gibi açtım Illustrator programını. Aradım taradım. Nasıl olur bu çizimi vektörel hale getiririm diye internette kısa bir gezintinin sonunda çizimler vektörel hale geldi. Ancak sonuç değişmedi. Kalın çizgiler ve ince çizgiler...
Yabancısı olduğum bu programlar hakkında sürekli teknik destek aldığım bir arkadaşımı aradım. Durumu anlattım. Telefonda bir iki öneride bulundu... expand, trace vs. Onları da denedim. Sonuç: kalın çizgiler ve ince çizgiler... Neyse ki arkadaşım yarın uğrayacağını ve neler yapabiliriz diye bakacağını söyledi. İçime su serpildi serpilmesine ancak ileriye dönük böyle devam edemeyeceğime inandım. 
Şimdi önümde iki alternatif var. Birincisi: geleneksel olarak elde çizmeye ve tarayıcıdan geçirdikten sonra devam etmeyi sürdürebilmek için mevcut çizimleri daha büyük ebatlarda tekrar çizip detaylandırmak istediğim alanları doğrudan aynı kağıt üzerine çizmek. İkincisi: bir grafik tablet veya dijital kalem satın almak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder